viernes, 25 de enero de 2013

UT: 4 " PUT ON YOUR COAT! FIRST ESO


WHAT´S IN THIS UNIT?

I.                    VOCABULARY
1.1. Weather
Cloudy, cold, cool, hot, snowy, sunny, warm, windy…
What´s the weather like?
Practice in sentences
Activities :1,2 (page 46)
What´s the weather like?
Seasons: Weather
1.2. Clothes
Boots, coat, dress, jacket, jeans, jumper, raincoat, sandals, scarf, shirt, shorts, skirt, socks, trainers, trousers…
What are you wearing?
Practice vocabulary. Video 2
Describe what you are wearing.
Game who is who
Activities : 1,2,3,4,5 page 50
Online
II.                  GRAMMAR
2.1. Present tense continous
Present Continuous (Progressive) Tense
Affirmative (Positive) Form
Negative Form
Question Form
I am reading I am not reading Am I reading?
You are reading You are not reading Are you reading?
He is reading He is not reading Is he reading?
She is reading She is not reading Is she reading?
It is reading It is not reading Is it reading?
We are reading We are not reading Are we reading?
You are reading You are not reading Are you reading?
They are reading They are not reading Are they reading?

Contracted forms: I am = I'm he/she/it is = he's/she's/it's you are = you're
I am not = I'm not he/she/it is not = he isn't/she isn't/it isn't you are not = you aren't
Spelling –ing forms
Activities 2,3,4,5 pages 48,49
2.2. Present tense contrast
Explanation
Activity 8 page 49
2.3. Prepositions of place
Video explanation
Practice
III.                SKILLS
3.1. Listening
 `
 BUYING SOMETHING IN A SHOP

How much is/are...? .....








SUMMER IN JANUARY!






DESCRIBING A PHOTO
Prices
activity: 2,6 page 52
3.2. Speaking
Buying something
 Role-play
Sue
3.3. Reading
 Read the text
 Explanation words
 Reading understanding
3.4. Writing
 Read Diane´s description
 Describe a photo.




IV.                CULTURE
V.                  EVALUATION CRITERIA
 

1.    Es capaz de contestar a las preguntas que le plantea el profesor/a o los/as compañeros/as de manera adecuada

2.    Mantiene interés y persevera en la práctica de una pronunciación lo más correcta posible.


3.    Comprende los mensajes orales o escritos que se producen dentro del aula

4.    Se expresa de forma escrita de manera guiada.

5.      Conoce las fórmulas para describir lo que lleva puesto en lengua extranjera.

6.      Conoce las fórmulas para hablar del tiempo atmosférico en lengua extranjera.

7.      Conoce las fórmulas para comprar algo en una tienda en lengua extranjera.

8.      Conoce las fórmulas para describir una foto en lengua extranjera.

9.      Desarrolla estrategias propias para no interrumpir el diálogo en la comunicación.

10.  Hace uso de elementos verbales y no verbales para expresarse oralmente de forma fluida.


11.  Utiliza las tic para conseguir información de los países donde se habla la lengua extranjera

12.  Hace uso de estrategias propias que le facilitan la comprensión de los mensajes orales y escritos en otras lenguas


13.  Realiza producciones propias en lengua extranjera basándose en modelos conocidos.

14.  Conoce los verbos más importantes en lengua extranjera.

15.  Conjuga los verbos más usuales en lengua extranjera.

16.  Conoce la estructura de la forma negativa en lengua extranjera.

17.  Conoce las reglas ortográficas básicas en lengua extranjera y hace uso correcto de ellas

18.  Utiliza las estructuras de las frases de manera correcta tanto en el leguaje oral como escrito.


No hay comentarios:

Publicar un comentario

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.