domingo, 27 de enero de 2013

SECOND ESO : UT 4: "MAKING HISTORY"


WHAT´S IN THIS UNIT?


I.VOCABULARY
1.1. Verbs: Historic achievements
Design, develop, discover, establish, explore, fly, invent, paint, rule, study, teach, win…
Practice vocabulary.
Practice in sentences
Activities :1,2 ,3,4 (page 46)
Practice with examples
Find information about historic achievements characters. (computer)
Write about information found
1.2. Verbs: Life events
Be born, become a grandparent, buy a house, fall in love, get engaged, get married, go to school, have a child, learn to drive, leave school, move house, start working, retire, travel abroard
Practice vocabulary.
Activities: 1,3,4 page 50
Memory game
Write sentences using verbs: life events
Sue
II.GRAMMAR
2.1. Past simple (regular verbs)
Video explanation
Spelling  forms
Uses
Activities 2,3 page 48,

Online
2.2. Past simple (irregular verbs)
Explanation
Video
Study irregular verbs
practice
Activities : 5,7,8,9 page 48
Worksheet: 2
Online
2.3. Could, couldn´t
Explanation
Activities: 11,12 page 49
III.SKILLS
3.1.Listening
IN A SHOP
Listen the dialogue page (52)
Listening: activity 5 what do the people want to buy?
Listening: activity 6 how many copies has the shop got?
3.2. Speaking
Role play : we are in a shop.
Practice the dialogue
Write a new dialogue using the model. Page 52
3.3. Reading
“NOBEL PRIZE WINNERS ”page 47
“A WONDERFUL LIFE” page 51
Page 47 reading understanding. Activities 2,3
Page 51 reading understanding. Activities 2,3
Talk about each reading
3.4. Writing: page 53
Read the biography
Activity 2. Copy and complete the chart.
When: uses and examples. Activity 3,4
Write a biography about  John Logie Baird
IV.CULTURE
V.EVALUATION CRITERIA
 

1.      Escucha mensajes emitidos dentro del aula en lengua extranjera.

2.      Comprende mensajes emitidos dentro del aula en lengua extranjera.


3.      Conoce estrategias propias para comprender mensajes orales.


4.      Es capaz de producir textos orales sobre temas de interés con la pronunciación y entonación adecuadas.


5.      Participa en conversaciones breves dentro del aula, relacionadas con eventos de la vida con la pronunciación y entonación adecuadas.


6.      Responde adecuadamente en la situaciones de comunicación que se le plantean dentro del aula.


7.      Comprende la información de textos en cualquier soporte relacionados con los contenidos trabajados.

8.      Lee de forma autónoma textos escritos en lengua extranjera de cierta extensión.


9.      Hace uso de estrategias variadas que le ayudan a la comprensión de textos escrito


10.  Mantiene interés por mantener conversaciones con hablantes en lengua extranjera.


11.  Mantiene intercambios comunicativos aprovechando  cualquier soporte


12.  Participa de forma activa en actividades de grupo

13.  Respeta las opiniones y el trabajo  de los/las demás


14.  Conoce acontecimientos históricos diversos .

15.  Utiliza las tic para conseguir información sobre personajes históricos.


16.  Produce textos orales breves sobre temas de interés personal, con pronunciación correcta.


17.  Conoce elementos morfológicos habituales en el uso de la lengua extranjera.



18.  Hace uso del ritmo, entonación, acentuación y vocalización correctos, dentro de sus posibilidades, en el lenguaje oral


19.  Comprende textos escritos en lengua extranjera.

20.  Realiza producciones propias en lengua extranjera basándose en modelos conocidos.


21.  Reconoce y valora la lengua extranjera como un medio más para intercambiar información.








Worksheet: Irregular verbs


Change the verb into the past simple
1) She (bring) some chocolates to the party. .

2) I (hear) a new song on the radio. .

3) I (read) three books last week. .

4) They (speak) French to the waitress. .

5) He (understand) during the class, but now he doesn't understand. .

6) I (forget) to buy some milk. .

7) She (have) a baby in June. .

8) You (lose) your keys last week. .

9) They (swim) 500m. .

10) I (give) my mother a CD for Christmas. .

11) At the age of 23, she (become) a doctor. .

12) I (know) the answer yesterday. .

13) He (tell) me that he lived in Toronto. .

14) We (lend) John £200. .

15) She (drink) too much coffee yesterday. .

16) The children (sleep) in the car. .

17) He (keep) his promise. .

18) I (choose) steak for dinner. .

19) The film (begin) late. .

20) We (fly) to Sydney. .

21) They (drive) to Beijing. .

22) He (teach) English at the University. .

23) I (send) you an email earlier. .

24) We (leave) the house at 7a.m.. .

25) He (feel) terrible after eating the praw

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.