FIRST ESO UT: 3 "TIME FOR SCHOOL"
WHAT´S IN THIS UNIT?
UT 3. “Time for School” FIRST ESO
I
.VOCABULARY
|
1.1
Weekday routine
|
Do homework,
finish classes, get dressed, get up, go home, go to bed, have a break, have a
shower, have breakfast, have dinner, have lunch, leave home, start classes
|
||||||||||||||
Practice vocabulary ( orally)
|
||||||||||||||||
Practice in pair vocabulary and sentences
|
||||||||||||||||
Activities:1, 2,3 student´s book page 30
|
||||||||||||||||
Describe your weekday routine, daily routine. And what time do you?
|
||||||||||||||||
Listen and match the new vocabulary page 30. Activities: 1,2,3
|
||||||||||||||||
Write a description about
your daily routine
|
||||||||||||||||
Practice with Sue
|
Description: routines
|
|||||||||||||||
1.2
School Subjects.
|
Art, English, French, geography, history, ICT, maths, music, PE,
science, technology…
|
|||||||||||||||
Practice vocabulary (orally)
|
||||||||||||||||
Practice in pairs.
|
||||||||||||||||
Activities : 1, 2, 3, 4 ,5 Student´s book page 34
|
||||||||||||||||
Sue: Practice talking about the timetable
|
||||||||||||||||
Write your timetable
|
||||||||||||||||
II.GRAMMAR
|
2.1. Present
simple negative and interrogative
|
|||||||||||||||
Practice using the vocabulary: daily routines (sentences in negative
and interrogative form.
|
||||||||||||||||
Exercises student´s book page 32 (2,3,4,5,6)
|
||||||||||||||||
Write: What do you do every weekend?
|
||||||||||||||||
How often, what, when,
where, who, why
|
||||||||||||||||
Practice with some examples. Students ask and anwer
|
||||||||||||||||
Oral practice.
|
||||||||||||||||
Copy the list of wh- questions and write some examples: Boardgames
|
||||||||||||||||
Exercises: 8,9, student´s
book page 34
|
||||||||||||||||
Practice with Sue
|
||||||||||||||||
Write some questions using wh-questions and answer.
|
||||||||||||||||
III.
SKILLS
|
3.1
Reading (page31,35)
|
SCHOOL DAYS
|
||||||||||||||
student´s book page 31. Listen and follow the reading.
|
||||||||||||||||
Students read the text again. Answer questions
|
||||||||||||||||
We translate the text.
|
||||||||||||||||
Reading comprehension : exercises 2 , 3,4
|
||||||||||||||||
Conversation about the text.
|
||||||||||||||||
Write questions for the text.
|
||||||||||||||||
3.2 Speaking
|
GIVING OPINIONS
|
|||||||||||||||
Read and listen
dialogue page 36.
|
||||||||||||||||
Practice in pairs the
dialogue. Change some words
|
||||||||||||||||
Write a new dialogue
using the model.
|
||||||||||||||||
3.3
Listening (page 36)
|
||||||||||||||||
Listen page 36, activity 5 (Which subjects do the people talk
about?)
|
||||||||||||||||
Activity 6 page 36 (Complete the sentences)
|
||||||||||||||||
Talk about the dialogues that student s have listened
|
||||||||||||||||
Practice and sing the song
|
||||||||||||||||
3.4
Writing (page 37)
|
DESCRIBING SCHOOL LIFE
|
|||||||||||||||
Read Rachel´s
essay.
|
||||||||||||||||
Talk
about the description
|
||||||||||||||||
Reading
comprehension , exercise 2,3,4
|
||||||||||||||||
Use
the writing guide to describe your school life.
|
||||||||||||||||
IV.
CULTURE (PROJECT)
|
CHRISTMAS TIME CHRISTMAS IN ENGLAND |
|||||||||||||||
V.
EVALUATION CRITERIA
|
·
Entiende el contenido de una
canción en lengua extranjera
·
Canta, con ritmo, entonación y
vocalización adecuados una canción.
· Comprende los mensajes
orales breves que se producen dentro
del aula
·
Mantiene interés y persevera en
la práctica de una pronunciación lo más correcta posible.
·
Es capaz de contestar a las
preguntas que le plantea el profesor/a o los/as compañeros/as de manera
adecuada
·
Comprende los mensajes orales o
escritos que se producen dentro del aula
·
Es capaz de producir textos
orales con la pronunciación adecuada.
·
Es capaz de obtener información
de los mensajes orales que se le facilitan relacionados las rutinas diarias,
asignaturas, horarios de clase…
·
Participa en conversaciones
breves dentro del aula, relacionadas con la vida cotidiana.
·
Conoce las particularidades
culturales de los países donde se habla la lengua extranjera
·
Identifica las características
diferentes de los países donde se habla la lengua extranjera
·
Conoce algunos rasgos
geográficos e históricos donde se habla la lengua extranjera
·
Utiliza y hace uso de
estrategias propias que le facilitan la comprensión de los mensajes orales en
otras lenguas
·
Hace uso de estrategias propias
que le facilitan la comprensión de los mensajes escritos en otras lenguas
·
Realiza producciones propias en
lengua extranjera basándose en modelos conocidos.
·
Conoce y hace uso de los
pronombres exclamativos.
·
Conoce las reglas ortográficas y
puntuación básicas en lengua extranjera y hace uso correcto de ellas
·
Identifica los elementos
morfológicos básicos dentro de un texto escrito en lengua extranjera.
·
Utiliza las estructuras de las
frases de manera correcta tanto en el leguaje oral como escrito.
· Las tic para conseguir información de los
países donde se habla la lengua extranjera
·
Conoce las fórmulas más
habituales de saludo en lengua extranjera.
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.