UT: 3

FIRST ESO UT: 3 "TIME FOR SCHOOL"


WHAT´S IN THIS UNIT?

UT 3. “Time for School”                                           FIRST ESO


I .VOCABULARY
1.1 Weekday routine
 Do homework, finish classes, get dressed, get up, go home, go to bed, have a break, have a shower, have breakfast, have dinner, have lunch, leave home, start classes



Practice vocabulary ( orally)



Practice in pair vocabulary and sentences



Activities:1, 2,3 student´s book page 30



Describe your weekday routine, daily routine. And what time do you?



Listen and match the new vocabulary page 30. Activities: 1,2,3






Write a description about your daily routine



Practice with Sue
Description: routines


1.2 School Subjects.
Art, English, French, geography, history, ICT, maths, music, PE, science, technology…



Practice vocabulary (orally)



Practice in pairs.



Activities : 1, 2, 3, 4 ,5 Student´s book page 34










Sue: Practice talking about the timetable


Write your timetable



II.GRAMMAR
2.1. Present simple negative and interrogative







Practice using the vocabulary: daily routines (sentences in negative and interrogative form.


Exercises student´s book page 32 (2,3,4,5,6)





Write: What do you do every weekend?



2.2 Question words:
 WH QUESTIONS   EXPLANTION
How often, what, when, where, who, why


Practice with some examples. Students ask and anwer


Oral practice.


Copy the list of wh- questions and write some examples: Boardgames


Exercises: 8,9,  student´s book page 34


Practice with Sue



Write some questions using wh-questions and answer.


III. SKILLS
3.1 Reading (page31,35)
SCHOOL DAYS



student´s book page 31. Listen and follow the reading.



Students read the text again. Answer questions



We translate the text.



Reading comprehension : exercises 2 , 3,4



Conversation about the text.


Write questions for the text.

3.2 Speaking
GIVING OPINIONS



Read and listen dialogue page 36.



Practice in pairs the dialogue. Change some words



Write a new dialogue using the model.




3.3 Listening (page 36)



Listen page 36, activity 5 (Which subjects do the people talk about?)



Activity 6 page 36 (Complete the sentences)



Talk about the dialogues that student s have listened


Practice and sing the song

3.4 Writing (page 37)
DESCRIBING SCHOOL LIFE



Read Rachel´s essay.



Talk about the description



Reading comprehension , exercise 2,3,4



Use the writing guide to describe your school life.


IV. CULTURE (PROJECT)
                                                  CHRISTMAS TIME

                                           CHRISTMAS IN ENGLAND

V. EVALUATION CRITERIA
·        Entiende el contenido de una canción en lengua extranjera

·        Canta, con ritmo, entonación y vocalización adecuados una canción.

·     Comprende los mensajes orales  breves que se producen dentro del aula

·        Mantiene interés y persevera en la práctica de una pronunciación lo más correcta posible.

·        Es capaz de contestar a las preguntas que le plantea el profesor/a o los/as compañeros/as de manera adecuada

·        Comprende los mensajes orales o escritos que se producen dentro del aula

·        Es capaz de producir textos orales con la pronunciación adecuada.

·        Es capaz de obtener información de los mensajes orales que se le facilitan relacionados las rutinas diarias, asignaturas, horarios de clase…

·        Participa en conversaciones breves dentro del aula, relacionadas con la vida cotidiana.

·        Conoce las particularidades culturales de los países donde se habla la lengua extranjera

·        Identifica las características diferentes de los países donde se habla la lengua extranjera

·        Conoce algunos rasgos geográficos e históricos donde se habla la lengua extranjera

·        Utiliza y hace uso de estrategias propias que le facilitan la comprensión de los mensajes orales en otras lenguas

·        Hace uso de estrategias propias que le facilitan la comprensión de los mensajes escritos en otras lenguas

·        Realiza producciones propias en lengua extranjera basándose en modelos conocidos.

·        Conoce y hace uso de los pronombres exclamativos.

·        Conoce las reglas ortográficas y puntuación básicas en lengua extranjera y hace uso correcto de ellas

·        Identifica los elementos morfológicos básicos dentro de un texto escrito en lengua extranjera.

·        Utiliza las estructuras de las frases de manera correcta tanto en el leguaje oral como escrito.

·    Las tic para conseguir información de los países donde se habla la lengua extranjera

·        Conoce las fórmulas más habituales de saludo en lengua extranjera.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.