UT: 2

UT2: FIRST ESO " AT THE WEEKEND"


WHAT´S  IN  THIS  UNIT?

UT 2: “ AT THE WEEKEND”

I .VOCABULARY
1.1 Free time
Watch TV, listen to music, read magazines, play the piano, meet friends, do puzzles, go to the cinema,
Play the computer, make models, chat on the Internet, talk on the phone, go skateboard.



Practice vocabulary ( orally)



Practice in pair vocabulary and sentences



Memory game



What do you like doing?



Activities:1, 2,3 student´s book page 20




Video

   







Practice with Sue
Talk about likes, dislikes


1.2  Sports
Aerobics, athletics, basketball, cycling, football, gymnastics, hockey, ice skating, martial arts, skiing swimming, tennis, volleyball, water polo, windsurfing
Play, go, do
We use play with ball and team sport.
We use go with activities that end in –ing
We use do with other types of sports



Practice vocabulary (orally)



Practice in pairs.



Activities : 1, 2, 3, 4 Student´s book page 24









Sue: Practice





II.GRAMMAR
2.1. Present Simple














Present simple explanation
Spelling : third person singular forms




Practice present simple:Oral practice








Video: Present Simple




Exercises: 2,3,4, student´s book page 22







2.2 Adverbs of frequency







Oral explanation .  Word order




Oral Practice ( examples)    




Activities page 23 (5,6,7)




Worksheet advebs of frequency




Wh- questions :how often…




Boardgames



  2.3 Can / Can´t



Oral explanation







Practice in pairs







Activities 8,9,10 page 23










III. SKILLS
3.1 Reading (page21,25)
A TYPICAL SATURDAY
                                       
                                          



 Read the text. “A typical Saturday”



Students read the text again.



We translate the text.



Reading comprehension : exercises 2 , 3



Conversation about the text. Students talk about


3.2 Speaking                    
   
             MAKING ARRANGEMENTS



Read and listen dialogue page 26.



Practice in pairs the dialogue. Change some words



Write a new dialogue using the model.






3.3 Listening (page 26)



Listen page 26, activity 5



Activity 6 page 26



Talk about the dialogues that student s have listened
SONG: LISTEN, COMPLETE AND LEARN.


3.4 Writing (page 27)
         




Describing a typical weekend .



Writing skills



Reading comprehension , exercise 2,3,4,5


Use the writing guide and describe your weekend.


IV. CULTURE (PROJECT)


V. EVALUATION CRITERIA
Comprende información y comenta.
Canta canciones en lengua extranjera
Comprende el significado de canciones sencillas.
Comprende los mensajes orales  breves que se producen dentro del aula
Mantiene interés y persevera en la práctica de una pronunciación lo más correcta posible.
Comprende los mensajes orales o escritos que se producen dentro del aula
Es capaz de producir textos orales con la pronunciación adecuada.
Es capaz de hacer planes , fines de semanas
Es capaz de describir rutinas, planes y habilidades.
Es capaz de obtener información de los mensajes orales que se le facilitan relacionados con actividades de tiempo libre.
Conoce la fórmula para preguntar  a otro/a con qué frecuencia hace algo.
Sabe responder a la fórmula de preguntar con qué frecuencia hace algo.
Participa en conversaciones breves dentro del aula, relacionadas con la vida cotidiana.
Conoce las particularidades culturales de los países donde se habla la lengua extranjera
Conoce algunos rasgos geográficos e históricos donde se habla la lengua extranjera
Utiliza las tic para conseguir información de los países donde se habla la lengua extranjera
Hace uso de estrategias propias que le facilitan la comprensión de los mensajes orales en otras lenguas
Hace uso de estrategias propias que le facilitan la comprensión de los mensajes escritos en otras lenguas
Realiza producciones propias en lengua extranjera basándose en modelos conocidos.
Conoce las reglas ortográficas básicas en lengua extranjera y hace uso correcto de ellas
Conoce las reglas de puntuación básicas en lengua extranjera y hace uso correcto de ellas
Identifica los elementos morfológicos básicos dentro de un texto escrito en lengua extranjera.
Utiliza las estructuras de las frases de manera correcta tanto en el leguaje oral como escrito.
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.