UT 6 ARE YOU HUNGRY? 1ST ESO
I. VOCABULARY:
What´s in this unit?
What´s in this unit?
- Food vocabulary list
- Basic vocabulary
- Food and drink 1
- Food and drink domino 2
- Food and drink 3 (listening : Pablo´s birthday party)
- A recipe
- Foodtimes exercises
- Video 1 ( Ordering food)
- Video 2 ( at the restaurant)
- Food project
- Anorexia and bulimia project
- Reading
- Listening comprehension
II. GRAMMAR
- Singular and plural nouns: rules1
- Singular and plural nouns: rules 2
- Video ( rules)
- Video ( plurals and irregular plurals)
- Singular and plural activities
- Contable and uncontable nouns
- Some / any / a/ an
- Indefinite pronouns
- There is /There are
- How much/ how many?
SECOND ESO: UT 6 " TRAVEL TALES"
UT 6: “TRAVEL TALES”
WHAT´S IN THIS UNIT?
I. VOCABULARY
|
1.1. Transport
|
Aeroplane, bus,
car, cruise ship, ferry, helicopter, lorry, motorbike,
sailing boat, scooter, train, tram, underground….
On roads, on rails, on water, in the air….
BY
|
|||||
Practice in sentences
|
|||||||
Activities :1,2,3,4(page 66)
|
|||||||
Remember comparative
|
|||||||
Transport that you use and why
|
|||||||
Online
|
|||||||
1.2. Prepositions of movement
|
Across, along, around, down, into, off, onto,
out of , over, through, under, up..
|
||||||
Practice vocabulary. Video 2
|
|||||||
Listening activity 1 page 70.
|
|||||||
Practice with sentences
|
|||||||
Activities : 2,3 page 70
|
|||||||
II.
GRAMMAR
|
2.1. Present past continous
|
||||||
Video explanation
|
|||||||
Spelling –ing forms
|
|||||||
Uses
|
|||||||
Activities 2,3,4,5,6, 7 pages
68, 69
|
|||||||
|
|||||||
2.2. Past simple and past continuous.
|
|||||||
Explanation
|
|||||||
Exercises 9,10,11 page 69
|
|||||||
Online
|
|||||||
II.
SKILLS
|
3.1. Listening
|
||||||
At
the train station
|
|||||||
Listening
2.28
(
5)
|
|||||||
Listening. 2.28 (6)
|
|||||||
3.2. Speaking
|
|||||||
At the train station
|
|||||||
3.3. Reading
|
|||||||
Can you believe it?
|
|||||||
A scary ride!
|
|||||||
3.4. Writing
|
|||||||
Telling a story
|
|||||||
IV.
CULTURE
|
|
||||||
V. EVALUATION CRITERIA
|
1.
Escucha
mensajes emitidos dentro del aula en lengua extranjera
2.
Comprende
mensajes emitidos dentro del aula en lengua extranjera.
3.
Reconoce
estrategias propias para comprender mensajes orales.
4.
Es capaz
de producir textos orales sobre temas de interés con la pronunciación y
entonación adecuadas.
5.
Participa
en conversaciones dentro del aula.
6.
Comprende
la información de textos en cualquier soporte relacionados con los contenidos
trabajados.
7.
Hace
uso de estrategias variadas que le ayudan a la comprensión de textos
escritos.
8.
Respeta
las opiniones y el trabajo de los demás.
9.
Participa
de forma activa.
10.
Produce
textos orales breves sobre el tema de usos de transportes con una pronunciación
correcta.
11.
Utiliza
las estructuras y funciones trabajadas.
12.
Lee
de manera autónoma textos de cierta extensión.
13.
Realiza
producciones propias en lengua extranjera basándose en modelos conocidos como
por ejemplo contar una historia.
14.
Es capaz
de organizar su trabajo personal con el objetivo de conseguir los mejores
resultados.
|
||||||
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.