domingo, 2 de diciembre de 2012

FIRST ESO UT: 3 "TIME FOR SCHOOL"


WHAT´S IN THIS UNIT?

UT 3. “Time for School”                                           FIRST ESO


I .VOCABULARY
1.1 Weekday routine
 Do homework, finish classes, get dressed, get up, go home, go to bed, have a break, have a shower, have breakfast, have dinner, have lunch, leave home, start classes
Practice vocabulary ( orally)
Practice in pair vocabulary and sentences
Activities:1, 2,3 student´s book page 30
Describe your weekday routine, daily routine. And what time do you?
Listen and match the new vocabulary page 30. Activities: 1,2,3
Write a description about your daily routine
Practice with Sue
Description: routines
1.2 School Subjects.
Art, English, French, geography, history, ICT, maths, music, PE, science, technology…
Practice vocabulary (orally)
Practice in pairs.
Activities : 1, 2, 3, 4 ,5 Student´s book page 34

Sue: Practice talking about the timetable
Write your timetable
II.GRAMMAR
2.1. Present simple negative and interrogative
Practice using the vocabulary: daily routines (sentences in negative and interrogative form.
Exercises student´s book page 32 (2,3,4,5,6)
Write: What do you do every weekend?
2.2 Question words:
 WH QUESTIONS   EXPLANTION
How often, what, when, where, who, why
Practice with some examples. Students ask and anwer
Oral practice.
Copy the list of wh- questions and write some examples: Boardgames
Exercises: 8,9,  student´s book page 34
Practice with Sue
Write some questions using wh-questions and answer.
III. SKILLS
3.1 Reading (page31,35)
SCHOOL DAYS
student´s book page 31. Listen and follow the reading.
Students read the text again. Answer questions
We translate the text.
Reading comprehension : exercises 2 , 3,4
Conversation about the text.
Write questions for the text.
3.2 Speaking
GIVING OPINIONS
Read and listen dialogue page 36.
Practice in pairs the dialogue. Change some words
Write a new dialogue using the model.
3.3 Listening (page 36)
Listen page 36, activity 5 (Which subjects do the people talk about?)
Activity 6 page 36 (Complete the sentences)
Talk about the dialogues that student s have listened
Practice and sing the song
3.4 Writing (page 37)
DESCRIBING SCHOOL LIFE
Read Rachel´s essay.
Talk about the description
Reading comprehension , exercise 2,3,4
Use the writing guide to describe your school life.
IV. CULTURE (PROJECT)
                                                  CHRISTMAS TIME

                                           CHRISTMAS IN ENGLAND
V. EVALUATION CRITERIA
·        Entiende el contenido de una canción en lengua extranjera

·        Canta, con ritmo, entonación y vocalización adecuados una canción.

·     Comprende los mensajes orales  breves que se producen dentro del aula

·        Mantiene interés y persevera en la práctica de una pronunciación lo más correcta posible.

·        Es capaz de contestar a las preguntas que le plantea el profesor/a o los/as compañeros/as de manera adecuada

·        Comprende los mensajes orales o escritos que se producen dentro del aula

·        Es capaz de producir textos orales con la pronunciación adecuada.

·        Es capaz de obtener información de los mensajes orales que se le facilitan relacionados las rutinas diarias, asignaturas, horarios de clase…

·        Participa en conversaciones breves dentro del aula, relacionadas con la vida cotidiana.

·        Conoce las particularidades culturales de los países donde se habla la lengua extranjera

·        Identifica las características diferentes de los países donde se habla la lengua extranjera

·        Conoce algunos rasgos geográficos e históricos donde se habla la lengua extranjera

·        Utiliza y hace uso de estrategias propias que le facilitan la comprensión de los mensajes orales en otras lenguas

·        Hace uso de estrategias propias que le facilitan la comprensión de los mensajes escritos en otras lenguas

·        Realiza producciones propias en lengua extranjera basándose en modelos conocidos.

·        Conoce y hace uso de los pronombres exclamativos.

·        Conoce las reglas ortográficas y puntuación básicas en lengua extranjera y hace uso correcto de ellas

·        Identifica los elementos morfológicos básicos dentro de un texto escrito en lengua extranjera.

·        Utiliza las estructuras de las frases de manera correcta tanto en el leguaje oral como escrito.

·    Las tic para conseguir información de los países donde se habla la lengua extranjera

·        Conoce las fórmulas más habituales de saludo en lengua extranjera.

SECOND ESO UT:3 "Mother Nature"


WHAT´S IN THIS UNIT?

UT 3. “Mother Nature”                                           SECOND ESO


I .VOCABULARY
1.1 Geographical features
Riverdale: waterfall, valley, mountain, river,
Middletown: plain, hill, forest, lake.
Sandville: coast, sea, island, beach, bay
Practice vocabulary ( orally)
Practice in pair vocabulary and sentences
Activities:1, 2,3 student´s book page 30
Describe your town, .…(picture)
Comparing:


Write a description using geographical features ( picture).
Practice with Sue
Description places

1.2 Animals (my class: 5th)
Bear, crocodile, duck, frog, monkey, parrot, penguin, salamander, salmon, seal, shark, snake, whale…
Click here to learn more..
Practice vocabulary (orally)
Practice in pairs.
Activities : 1, 2, 3, 4 ,5 Student´s book page 34
Write descriptions about animals following the substitution of table.
Practice online
Sue: Practice . Describing animals. What animal is it?
II.GRAMMARV
2.1. Comparative adjective
Short
Long
Irregular
Cold=colder
Safe=safer
Hot=hotter
Sunny=sunnier
…….than
More + adjective
More expensive
Good=better
Bad =worse
Practice comparing people or things :Oral practice
Exercises: 2,3,4,5 student´s book page 32
2.2 Superlative adjectives.
Short
Long
Irregular
Cold=coldest
Safe= safest
Hot=hottest
Sunny=sunniest
The…..est
The most…..
Good= the best
Bad = the worst
Talk about superlative adjectives. Examples
Oral practice.
Copy the list adjectives and write their superlative
Exercises: 8,9, 10 student´s book page 13
Practice with Sue
III. SKILLS
3.1 Reading (page31,35)
GEOGRAPHY QUIZ
student´s book page 31. Listen and follow the reading.
Students read the text again. Answer questions
We translate the text.
Reading comprehension : exercises 2 , 3,4
Conversation about the text.
3.2 Speaking
AGREEING AND DISAGREEING
Read and listen dialogue page 36.
Practice in pairs the dialogue. Change some words
Write a new dialogue using the model.
3.3 Listening (page 16)
Listen page 36, activity 5 What pet has each person got?
Activity 6 page 36 (answer the questions
Talk about the dialogues that student s have listened t
3.4 Writing (page 17)
Describing animals
Talk about the description.
Reading: Describing an animal
Reading comprehension , exercise 2,3,4
Use the writing guide to describe your favorite animal.
IV. CULTURE (PROJECT)
V. EVALUATION CRITERIA

· Escucha y comprende con atención los mensajes orales breves que se producen dentro del aula

· Conoce estrategias que le ayudan a comprender los mensajes orales y escritos.

· Es capaz de producir textos orales y escritos sobre temas de interés con la pronunciación y entonación adecuadas.

· Participa en conversaciones breves dentro del aula, relacionadas con la vida cotidiana con la pronunciación y entonación adecuadas.

· Responde adecuadamente en situaciones de comunicación que se le plantean dentro del aula.

· Dispone de estrategias para evitar las interrupciones en la comunicación y para iniciar o terminar intercambios comunicativos.

· Comprende la información de textos en cualquier soporte relacionados con los contenidos trabajados.

· Lee de forma autónoma textos escritos en lengua extranjera de cierta extensión.

· Hace uso de estrategias variadas que le ayudan a la comprensión de textos escritos.

· Se apoya en elementos visuales para comprender textos escritos en lengua extranjera.




· Mantiene interés por mantener conversaciones con hablantes en lengua extranjera.

· Mantiene intercambios comunicativos aprovechando cualquier soporte

· Participa en actividades de autoevaluación compartida.

· Conoce las particularidades culturales de los países donde se habla la lengua extranjera

· Identifica las características diferentes de los países donde se habla la lengua extranjera

· Participa de forma activa en actividades de grupo

· Respeta las opiniones y el trabajo de los/las demás




· Utiliza las tic para conseguir información de los países donde se habla la lengua extranjera




· Realiza producciones propias en lengua extranjera basándose en modelos conocidos.

· Mantiene intercambios comunicativos aprovechando cualquier soporte

· Conoce las reglas ortográficas básicas en lengua extranjera y hace uso correcto de ellas


· Dispone de estrategias que le ayudan a recordar, adquirir, organizar y utilizar el léxico

· Valora positivamente el enriquecimiento que supone las relaciones con personas de otras culturas.

· Reconoce y valora la lengua extranjera como un medio más para intercambiar información.