domingo, 3 de marzo de 2013

UT5: " TV AND FILM"


UT 5: “TV AND FILM”                                    Second     ESO  

WHAT´S IN THIS UNIT?

T
I.                    VOCABULARY
1.1. TV programmes
Cartoon, chat show, comedy programme, documentary, game show, medical drama, the news, police drama, soap opera, sports programme, talent contest…
Practice vocabulary. Video 1
Practice in sentences
Activities :1,2,3 (page 56)
Describing what is your favorite tv programme.
Practice with Sue
1.2. Films genres
Action film, animated film, fantacy film, horror film, martial arts film, musical, mystery, romantic, comedy, science fiction film, western…
Practice vocabulary. Video 2
Memory game
Activities : 2,3, page 60
II.                  GRAMMAR
2.1.  Past simple negative and interrogative
Explanation
Revision
Practice in sentences
Activities 2,3,4,5,6,7,8 page 58
Worksheet :1
Worksheet: 2
2.2. There was/there were
Explanation
Activity 10,11 page 59
Online
III.                SKILLS
3.1. Listening
Expressing disbelief
Activities  3,5,6 page 62,
3.2. Reading
TV and me (page 57) exercises 2,3,4
Plasticine scenes (page 61)exercises 2,3
Reading comprehension
3.4. Writing
Writing a film review
IV.                CULTURE
TYPE OF FILMS
V.                  EVALUATION CRITERIA
 



1.      Escucha mensajes emitidos dentro del aula en lengua extranjera.

2.      Comprende mensajes emitidos dentro del aula en lengua extranjera.

3.      Conoce estrategias propias para comprender mensajes orales.

4.    Es capaz de producir textos orales sobre temas de interés con la pronunciación y entonación adecuadas.

5.      Participa en conversaciones breves dentro del aula, relacionadas con los medios audiovisuales, programas de televisión , tipos de películas con la pronunciación y entonación adecuadas.

6.    Responde adecuadamente en la situaciones de comunicación que se le plantean dentro del aula.

7.    Dispone de estrategias para evitar las interrupciones en la comunicación y para iniciar o terminar intercambios comunicativos.

8.    Comprende la información de textos en cualquier soporte relacionados con los contenidos trabajados.

9.    Lee de forma autónoma textos escritos en lengua extranjera de cierta extensión.

10.  Hace uso de estrategias variadas que le ayudan a la comprensión de textos escritos.

11.  Se apoya en elementos visuales para comprender textos escritos en lengua extranjera.

12.  Participa de forma activa en actividades de grupo.

13.  Respeta las opiniones y el trabajo  de los/las demás.

14.  Produce textos orales breves sobre temas de interés personal, con pronunciación correcta.

15.  Identifica elementos morfológicos habituales en el uso de la lengua extranjera.

16.  Conoce las reglas de puntuación básicas en lengua extranjera y hace uso correcto de ellas.






   
 PAST TENSE

TO LEARN

    Affirmative form
    Negative form
    Interrogative form
    List of Verbs
    Dialogue 1
    Dialogue 2
    Dialogue 3

    TO PRACTICE :   ONLINE

    Worksheets: affirmative and negative
    Worksheets: interrogative form
    Worksheets: past tense puzzle




    • Simple Past: Exercise



    Complete with the correct tense verb:

    1) Mary _________(go) to the cinema yesterday.

    Ex: Mary went to the cinema yesterday.
    2) Peter _______(watch) tv last night.
    3) Alice _________(have) a sandwich for lunch.
    4) The children ________(play) basketball all afternoon.
    5) Susan ___________(buy) a new jacket for Jim.
    6) The girls__________(study) all the weekend.
    7) The dog _________(eat) all his food.
    8) I _________(sleep) wonderfully last night
    • Simple Past and Question words

    Look at this dialogue: Simple Past and question words.

    Paul: What did you do yesterday? (¿Que hiciste ayer?)
    Alice: I went to the cinema.
    P: What film did you see?
    A: I saw The king´s speech.
    P: Did you like it?
    A: Yes, I did. It was a very good film.
    P: What time did the film start?
    A: It started at 8:00 pm.And what did you do?
    P: Oh, I stayed at home.

    Notice:

    Cuando hacemos la pregunta usamos did como
    verbo auxiliar y el verbo principal de la oración
    • Exercise:Change this text into Simple Past Tense.

    Mr.Smith gets up at 6:45 every morning and has a shower. Then he has breakfast. He always has tea and cornflakes for breakfast He leaves home at 7:55 and goes to work by bus. He always takes the 8:05 bus and gets to work at 8:30. He has lunch from 1:00 till 2:00 and leaves work at 6:00 in the evening. When he gets home, he reads the newspaper. Then he has dinner. He always has dinner at 7:15. After dinner he takes his dog for a walk.He always goes to bed at 10:30 exactly!

    Todos los verbos subrayados están en presente, tenemos que cambiarlos a pasado para contar lo que hizo Mr Smith ayer.Comenzamos así:





    No hay comentarios:

    Publicar un comentario

    Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.